اخبار پزشکی

ساخت وبلاگ

برای شروع روند منظم شدن دندان ها ابتدا نیاز به پیدا کردن یک ارتودنتیست خوب دارید. پس از یافتن این متخصص ارتودنسی می توانید طی مراحل زیر دندان های خود را به خوبی مرتب کرده و بعد از آن صاحب لبخند بهتر، درخشان تر و از همه مهمتر سالم تر شوید.

معاینه و ویزیت اولیه

شما به مطب ارتودنتیست خودتان مراجعه می کنید و احتمالا به صورت کاملا رایگان تحت ویزیت قرار میگیرید. در این جلسه دندان ها و فک های شما به صورت چشمی مشاهده می شود. در این مرحله یک تشخیص و طرح درمان احتمالی و اولیه توسط دندانپزشک تهیه می شود.

گرفتن گرافی، اسکن و قالب از دندان ها

دندانپزشک یک سپس معاینه فیزیکی را انجام داده و برای اطمینان از تشخیص هایش، با کمک اشعه ایکس گرافی هایی از دهان و دندان و فک شما تهیه می کند. با تفسیر دقیق گرافی ها وضعیت دندان ها و فک شما مشخص می شوند و طرح درمان نهایی مشخص خواهد شد.

بسته به اینکه می خواهید با چه روشی درمان شوید، ممکن است از دندان های شما قالب گرفته شود یا با دستگاه های اسکنر 3 بعدی از دندان هایتان تصاویری تهیه می شود. در نهایت با کمک گرافی ها، اسکن های 3 بعدی و قالب دستگاه های شما ساخته می شوند. دستگاه ها ممکن است در مطب داندانپزشک یا در لابراتوار ساخته شوند.

شروع درمان

این مرحله یکی از مهمترین مراحل ارتودنسی دندان خواهد بود. اگر روش درمان شما باشد، متخصص براکت ها و سیم و سایر اجزای دیگر را شخصا به دندان هایتان متصل می کند. اگر درمان شما ارتودنسی متحرک باشد، خودتان نیز می توانید دستگاه های را وصل کرده و بردارید. طی روزهای اول درمان ممکن است تا زمانی که به دستگاه ها عادت کنید کمی ناراحتی و درد بسیار جزئی تجربه کنید.

جلسات و ویزیت های دوره ای

بسته به روش درمان نیاز است که هر چند هفته یکبار برای معاینه، ویزیت و یا تنظمیات مربوط به دستگاه ها به مطب متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه کنید. معمولا هر 4 تا 8 هفته نیاز به این جلسات وجود خواهد داشت.

اتمام درمان ارتودنسی دندان

پس از اتمام مدت زمان ارتودنسی و اتمام آخرین جلسه ویزیت دستگاه های ارتودنسی برداشته می شود و شما به لبخند ایده آل و جذابی که برای یک مدت طولانی منتظرش بودید را به دست خواهید آورد. اکنون دیگر لازم نیست سیم کشی دندان یا پلاک های ارتودنسی را تحمل کنید و آزادانه از زندگی بدون محدودیت لذت میبرید.

استفاده از نگهدارنده های ارتودنسی

هرچند که دندان های شما تا این مرحله صاف و منظم شده اند، اما به دلیل اینکه امکان جابجا شدنشان به مرور زمان وجود دارد، لازم است که از نگهدارنده های ارتودنسی دندان استفاده کنید. نگهدارنده ها دندان های منظم شده شما را در وضعیت صاف و مرتب خود نگاه می دارند و مانع از کج شدن دوباره آن ها می شوند. ممکن است نیاز باشد تا برای چند ماه، چند سال یا تمام عمر نگهدارنده ها را استفاده کنید.

اخبار پزشکی...
ما را در سایت اخبار پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نت ویر shafakade بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 19:19